Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Φανταστική Χορτόπιτα.. και πιτάκια με χόρτα του βουνού..!!

Χορτόπιτες και χορτοπιτάκια σας έχω δείξει αρκετά, τα σημερινά όμως είναι τα καλύτερα απ'ολα!
Όρεξη να'χετε και ώρα και είμαι σίγουρη ότι θα εισπράξετε τα καλύτερα κοπλιμέντα απ'τους οικείους σας.
Τα χόρτα άγρια απ'τα βουνά, που αυτόν το χειμώνα τα όργωσα μπορώ να πω και επωφελήθηκα δεόντως.
Τα ζεματώ για λίγα λεπτά σε βραστό αλατισμένο νερό αφού τα πλύνω σε πολλά νερά για να μη μείνει ίχνος χώματος.
Στο μεταξύ ετοιμάζω το φύλο με :
2πακέτα φαρίνα (αλεύρι που  φουσκώνει μόνο του)
2κεσέδες γιούρτι
2 κεσέδες αραβοσιτέλαιο
Χρησιμοποιώ το ίδιο σκεύος για να μετρήσω γιαούρτι και λάδι. Αν θέλετε αφαιρείται λίγο, 1δάχτυλο λάδι αντικαθιστώντας με νερό.
Κάνω μια λακκούβα στο αλεύρι και προσθέτω τα υγρά ανακατεύοντας έχω μια εύπλαστη μαλακιά ζύμη που την αφήνω το λιγότερο για 1/2 να ξεκουραστεί αφού την σταυρώσω!!
Όσο ξεκουράζετε η ζύμη σοτάρω 2-3 φρέσκα κρεμμυδάκια και πράσα ψιλοκομμένα.
Προσθέτω 1μάτσο άνηθο και μάραθο ψιλοκομμένα.Τελευταία έχω βάλει στη διατροφή μου το τζίντζερ που πρόσθεσα ένα κομμάτι όσο ένα μικρό καρύδι τριμμένο στο τρίφτη που έδωσε υπέροχο άρωμα και γεύση.
Και τέλος τα ζεματισμένα χόρτα αφού τα έχω στραγγίξει πολύ καλά.
Αλατοπιπερώνω και αφήνω το μείγμα να κρυώσει τελείως. Ανοίγω φύλλο όσο να καλύψω το ταψάκι μου που έχω λαδώσει προηγουμένως καλά.
Στρώνω το μείγμα των χόρτων,το τριμμένο ρεγκάτο μπήκε τελευταία στιγμή να εμπλουτίσει τη γεύση.

Άλλο ένα φύλο να καλύψει το μείγμα των χόρτων.Αυτή ζύμη είναι πολύ εύκολη για άνοιγμα καθώς είναι ελαστική και να μας ανοίξει κάπου μ'ενα άλλο κομμάτι διορθώνεται.
Χαράζω την πίτα σε κομμάτια να φεύγουν τα υγρά όσο ψήνεται και πασπαλίζω με σουσάμι.
Και ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 ώσπου να ροδίσει γύρω στα 40-45'.

Αυτό το φύλο μοιάζει με της ζύμης κουρού κρατιέται πάντα τραγανό, είναι το αγαπημένο μας για πίτες και πιτάκια.
Για να παίρνει καθένας μαζί του έφτιαξα και χορτοπιτάκια  με την ίδια  ζύμη και γέμιση.Πρώτα έγιναν βέβαια τα πιτάκια και τα υλικά που έμειναν έφτιαξα την πίτα.
Ψήθηκαν στο μισό χρόνο απ'την πίτα και έγιναν εξ'ίσου νόστιμα και τραγανά.
Τολμήστε τα θα ξετρελαθήτε και θα γίνουν τ'αγαπημένα σας.

Η συνταγή αφιερωμένη στην Μαρία Κανελάκη που δεν τρελαίνεται για τα γλυκά!

20 σχόλια:

  1. Τα χόρτα του βουνού, που φέρνει ο μπαμπάς, δεν νομίζω πως θα προλάβουν να γίνουν πίτα...
    Τα "εξαφανίζουν" μόλις βραστούν!!!
    Θα ενημερώσω τη μαμά για τις ιδέες σου, πάντως!!!
    ;-)
    Να έχεις μια υπέροχη μέρα, γλυκιά μου!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες της μαμάς να στην κάνει και με σπανάκι ή σέσκουλα το ίδιο είναι άλλωστε αυτήν την εποχή τα χόρτα του βουνού είναι δυσεύρετα!

      Φιλάκια πολλά και απο'μενα!

      Διαγραφή
  2. Όχι μόνο πέτυχες με ακρίβεια τη συνταγή που με ξετρελλαίνει, αλλά με συγκίνησες κιόλας! Με τα χορτοπιτάκια μεγαλώσαμε και μ' αυτά μεγαλώνουν και τα παιδιά μου. Το τι χορταρικό έχω βοσκήσει όλα τα χρόνια μου, δε λέγεται. Η μαμά, μανιώδης συλλέκτης και χρήστης όλων των ειδών... Τη συγκεκριμένη συνταγή δεν την έχω δοκιμάσει με τζίντζερ και καρύδι, οπότε είναι στο πρόγραμμα για την επόμενη χορτοπιτο-κατάστση. Συνήθως βάζω τα λεγόμενα "τσιτσιριστά", μυρόνια, καυκαλήθρες, μάραθο, σπανάκι και όλα τα συναφή...

    Αχ βρε Ζουζού μου με συγκίνησες πάλι! Σ' ευχαριστώ πολύ και σου στέλνω μια τεράστια αγκαλιά και πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε παραγγελία να την είχες κάνει δηλαδή!
      Με τα καλύτερα μεγάλωσες και'συ και τα παιδιά σου,τη σημερινή εποχή λίγες φτιάχνουν.
      Το τι πίτες έχω φτιάξει όσο καιρό είμαι άνεργη δεν λέγεται,κάθε φορά δοκιμάζω κάτι άλλο.
      Οχι καρύδι, το τζίντζερ είναι όσο ένα καρύδι!
      Δεν το διατύπωσα καλά φαίνεται:))
      Είχα μαζέψει πολλά χόρτα και ήταν μια καλή λύση για να καταναλωθούν γρήγορα και ευχάριστα.

      Να'σαι καλά πολλά φιλάκια και'πο μένα
      σήμερα λίγο χειμωνιάτικα:))

      Διαγραφή
  3. Οι χορτόπιτες μου θυμίζουν πάντα την γιαγιά μου. Όποια και να δοκιμάσω, πάντα λέω "της γιαγιάς μου είναι η καλύτερη". Από χόρτα του βουνού δεν έχω ιδέα, όμως ήξερα την συνταγή σου για το φύλο και συμφωνώ ότι είναι τέλειο για διάφορα πιτάκια! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαν κάτοικος της πόλης έχεις δίκιο να μην γνωρίζεις τα χόρτα του βουνού.Στο νησί η επιθυμία γίνεται ανάγκη και υλοποιείται σε πολύ μικρό χρόνο.
      Το φύλο το'χω δει και σε άλλη παραλλαγή με βούτυρο εμένα όμως μου φέρνει "καούρες" έχω βλέπεις ευαίσθητο πεπτικό:))

      Χειμωνιάτικα για την ώρα φιλιά και απο'μενα!

      Διαγραφή
  4. zoyzoy είναι η πρώτη και μάλλον η τελευταία φορά(νομίζω)που η xristin βάζει στα αγαπημένα συνταγή μαγειρικής καθότι με την μαγειρική έχει μια πολύ,μα πάρα πολύ χαλαρή σχέση.
    Παρόλα αυτά ξέρει να ανοίγει φύλο και η πίτα είναι η σπεσιαλιτέ της.
    Βλέποντας την πίτα σου μου ήρθε τέτοια διάθεση να την κάνω που τσαντίστηκα που είναι νύχτα και που να βρω τέτοια ώρα χόρτα.
    Στα αγαπημένα λοιπόν και η πίτα θα γίνει οπωσδήποτε αύριο.
    Δεν το πιστεύω αυτό που έκανα!
    Πρέπει να είμαι πολύ άρρωστη γιατρέ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο ακόμα να κάτσεις μαζί μου και θα γίνεις εξπερ στη μαγειρική τύφλα να'χει "ο master che" όχι ο δικός. σου γενικά:))
      Αν το'χεις στο άνοιγμα του φύλου το συγκεκριμένο είναι πανεύκολο που θα σου φανεί παιχνιδάκι!

      Αντε καλή επιτυχία, και στα επόμενα:))

      Διαγραφή
  5. Τραγανό φύλλο και μοσχοβολιά άγριας φύσης! Τρέχουν τα σάλια μου κυριολεκτικά, zoyzoy, γιατί οι πίτες είναι από τα αγαπημένα μου κι η δική σου φαίνεται θαυμάσια!

    Τις καλημέρες μου με... Αθηναϊκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα να μην έχει το διαδίκτυο τη δυνατότητα της γεύσης!


      Ευχαριστώ και ανταποδίδω με.. νησιώτικα!

      Διαγραφή
  6. Τι Μαμαλακης,τι master chef και αηδίες!!!Εμεις έχουμε την zoyzoy!!!Οι καλύτερες συνταγές του διαδικτύου..;) Πολλες καλημερες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα παραλές αλλά σ'ευχαριστώ όπως και να'ναι!

      Χαίρομαι πολύ που σε βλέπω!

      Διαγραφή
  7. Τι νοστιμιές είναι αυτές μου άνοιξε η όρεξη.
    Φαίνονται πεντανόστιμα με έβαλες στήν πρίζα θα πάω να φτιάξω και εγώ το απόγευμα.
    Φιλιά πολλά θαλασσινό κορίτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη φτιάξεις το φιλαράκι είναι πεντανόστιμο
      και εύκολο,θα σ'αρέσει πολύ πιστεύω!


      Φιλάκια πολλά και απο'μενα!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα
    Άλλη μια φορά με κάνεις να νιώθω μια λιγουριά για τα ωραια εδέσματα σου!
    Ετσι μου ρχεται να πάρω το πρώτο καράβι της γραμμής και να ρθω να σου χτυπήσω την πόρτα. Φαντάζομαι η γειτονιά σου θα μοσχοβολά απο την κουζίνα σου, ετσι θα σε εντοπίσω, σαν το κυνηγόσκυλο... Άσε που θα με οδηγήσουν οι γάτες σου στο σπίτι... Να σαι καλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χα!χα! Ναι αν πάρεις στο κατόπι τις γάτες θα με βρείς
      Αλλά αυτές όλη μέρα στην αυλή αραχτές λιάζονται και γουργουρίζουν στα πόδια μου!

      Σ'ευχαριστώ και'γω!

      Καλό ΣΒΚ να'χεις!

      Διαγραφή
  9. Isso é bom demais!!!
    ♪♫ Boa semana!
    ღ° Beijinhos do Brasil ღ
    ¸.•°♡♡⊱彡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι νοστιμιές μας έκανες Αρμενάκι μου!!!
    Υπέροχες οι χορτόπιτες σου! Γεια στα χεράκια σου τα χρυσά!
    Σου στέλνω πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφού έκανες τον κόπο και το διάβασες πες μου και τη γνώμη σου με δικά σου λόγια...
Δε'ν'κακό!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top