Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

Οι πίνες !

Τα φρούτα της θάλασσας τα έχετε γνωρίσει σε προηγούμενη ανάρτηση ευκαιρία να τα δούμε και πιο αναλυτικά μιας και φέτος θέλεις η ανεργία, θέλεις ο άσχημος καιρός για βαρκάδα μας έδωσαν την ευκαιρία να γευτούμε πολλά απ'αυτά!
Πάμε με καλύτερη γνωριμία τώρα που έχουμε άφθονο υλικό!

Μια παραλία του νησιού (ονόματα δε λέμε,οικογένειες δεν θίγομαι!) κάνει αρκετές πίνες ένα μπάνιο σ'αυτή μας έδωσε αυτά τα όστρακα!

Εδώ έχουμε πίνες σε διάφορα μεγέθη φούσκες και τα κόκκινα μυρωδάτα στρείδια.
Τις πίνες κανείς είναι εύκολο να τις διακρίνει στο βυθό καθώς στέκονται όρθιες και μισάνοιχτες πολλές φορές, για ν'αρπάξουν την τροφή τους.
Ξεχωρίζουν απο μακριά αλλά δεν βρίσκονται παντού.Συνήθως σε αμμώδεις περιοχές,ανάμεσα σε φύκια.

Στο εσωτερικό τους υπάρχουν δύο μικρές γαρίδες που παίζουν το ρόλο του φύλακα ,η μία στο μέσο ακριβώς στο νεύρο της. Όταν αισθανθεί κίνδυνο η γαρίδα τσιμπά το νεύρο και έτσι κλείνει η πίνα.Αυτά δυστυχώς δεν τα βρήκα στο Γκούγκλη να τα δείτε και τεκμηριωμένα έτσι βασιστείτε στην πολύχρονη πείρα του πατέρα-δύτη.






Το εσωτερικό της είναι αυτό που φαίνεται στη φωτό,υπάρχει ένα μαύρο μέσα είναι σαν κάρβουνο μόνο αυτό καθαρίζεται όλο το υπόλοιπο τρώγεται.







Ωμή με λεμόνι είναι νόστιμη αν είναι μικρή οι μεγαλύτερες και τηγανιτές με ξίδι είναι όνειρο!
Κάτω η μία απο τις γαριδούλες-φύλακές της!




Πολλές καθαρισμένες διακρίνεται το καρβουνάκι που σας έλεγα.Αυτό που ασπρίζει είναι το νεύρο που συγκρατεί το κέλιφος αυτό το κομμάτι είναι το πιο νόστιμο έχει γεύση καβουριού.
Μπορεί στην εμφάνιση να μην είναι τόσο δελεαστική αλλά αν δοκιμάσετε θα αλλάξετε γνώμη.











Ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη και να μην αηδιάσατε τα θαλασσινά.
Εγώ τα βρίσκω πεντανόστιμα αν και δεν μου επιτρέπεται να τα καταναλώνω κατά κόρον!

52 σχόλια:

  1. Απο εμφάνιση δεν λέει πολλά
    αλλά την έχω φάει τηγανιτή
    όπως μας λές και έχω πάθει πλάκα!
    Φιλιά πολλά και καλές βουτιέςςςςςςς
    και μάσεςςςςςςςςςςςςςςς
    Ναι ναι δεν έχουμε φθινόπωρο
    Μη με ξυπνάτε!
    Το καλοκαίρι είναι ακόμα εδώωωωωωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το είδος αυτό είναι προστατευόμενο και απαγορεύεται η αλιέα και η κατανάλωση του.

      Διαγραφή
    2. Το γνωρίζω φίλτατε-τη Η ανάρτηση έγινε για να γνωρίσω στους φίλους και μη αυτά τα όστρακα.Αν πρόσεξες καλά έχει γραφτεί εδώ και 8χρόνια.Ασφαλως και ήταν απο τότε προστατευόμενο είδος αλλά έβρισκες πολλές περισσότερες.Πιστεύω τα τελευταάια χρόνια της κρίσης η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως.Οσο τις απαγορεύουν τόσο τις βγάζουν :(

      Διαγραφή
  2. Με πέθανες τωρααα, θάλασσσαααα !
    Ειναι απο τα όστρακα που μου αρέσουν πολύ και θα ήθελα δύο απο αυτά για διακοσμητικά στον τοίχο.
    Τις πουλάς ;
    Δεν θυμάμαι να εχω δεί ποτέ μεσα στο βυθό και μάλλον δεν έτυχε ποτέ να παω σε παραλία που βγάζει πίνες.
    Δεν θυμάμαι καν αν εχω δοκιμάσει αλλα μάλλον οχι :(
    Θα βρώ όμως, πού θα πάει :)
    Αλλο ενα πολυ ωραίο άρθρο σου, νησιώτισσα, μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. D.Angel ♥
    Σοβαρά έχεις φάει γιατί λίγοι είναι αυτοί που την γνωρίζουν!
    Πως φαίνονται οι θαλασσινοί!

    Οχι καλοκαιράκι και ακόμα εκεί εσύ κάτσε στην παραλία μπρούμυτα χα!χα!

    Να'σαι καλά φιλιά θαλασσινά κοριτσάρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. tzonakos ♥
    Φέτος θα βαρεθείς να βλέπεις όστρακα έχω μεγάλη συλλογή!
    Τι να τις πουλήσω μωρέ όταν έρθεις θα σου δώσω 2 να θυμάσαι την θαλασσινή συμπλόκερ σου:))
    Γίνονται υπέροχα φωτιστικά ανάμεσα μια λάμπα και είναι τέλεια!
    Είναι σπάνιες και προστατευόμενο είδος ελπίζω να μη μας ρουφιανέψει ο Γκούγκλης :))

    Καλή εβδομάδα να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πεντανοστιμες ειναι!
    Εβγαλα πριν δυο χρονια την πρωτη μου και ομολογω πως δυσκολευτηκα αρκετα. Εκ των υστερων εμαθα τον τροπο για να τις βγαζεις ευκολα.
    Και οι φουσκες ομως......ολα τα λεφτα! Ιδιαιτερη γευση η οποια ειτε σου αρεσει πολυ ή καθολου. Μεση κατασταση δεν υπαρχει!
    Τα λεμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όντως από την εμφάνισή του δεν μου κάνει όρεξη να τα δοκιμάσω αλλά για να το λές εσύ ότι είναι πεντανόστιμα, αν ποτέ τα συναντήσω θα δοκιμάσω.
    Και ο τρελός έχει σκεφτεί να ρίξει κιούρτο για να τρώμε κανα ψαράκι τώρα που θα κάνει πείνα.
    Να είσαι καλά zoyzoy μου.
    Πολλά βουνίσια φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ποστ πολύ ενδιαφέρον όπως πάντα. Μου άνοιξε την όρεξη. Τα λατρευω αυτά τα μεζεδάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ομολογω μου εφεραν οι φωτογραφιες μια αλφα αναγουλα! Και ναι ΔΕΝ τρωω θαλασσινα!! Εχω δοκιμασει και δεν μου αρεσαν οχι τα συγκεκριμμενα κατι αλλα.. Βεβαια μου κανει και λιγο κιντερ εκπληξη μια που εχει και γαριδουλες μεσα αχαχα!! Α! Και γνωστο σαμπουαν δυο σε ενα αχαχαχαχα!!!

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ θα ήθελα να τις δοκιμάσω. Έχω ακούσει τα καλύτερα για τη γεύση τους. Έχω φάει όμως από τα άλλα.... κυδώνια, μύδια, στρείδια, γυαλιστερές..... και τα βρίσκω νοστιμότατα. Έχουν πολύ χοληστερίνη όμως και δεν κάνει να τρως πολλά από αυτά..... Αχ να είχαμε τώρα λίγα με λίγο ουζάκι.........
    Την καλημέρα μου!!!! Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που μας δίνεις Ελένη μου!
    Εννοείται πώς πρώτη φορά τα ακούω και τα βλέπω σε φωτό!
    Εδώ που να βρείς τέτοια και να τα δοκιμάσεις,αν και ποτέ δεν ξέρεις!!
    Πολλά φιλιά Ελένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όταν μας κόψει πίνα, θα τις τσακίσουμε τις πίνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ♥asimonis
    Πολύ χαίρομαι που είσαι φαν του υποβρύχιου ψαρέματος τουλάχιστον δεν θα βρίσκεις αδιάφορο τον χώρο μου!
    'Εχεις δίκιο παρέλειψα να γράψω τον τρόπο που πρέπει να βγούν.Είναι γερά "ριζομένες" θα'λεγα στην άμμο και θέλουν τράβηγμα και να τη σρίψεις σαν να ξεριζώνεις ένα δέντρο για να τη βγάλεις.
    Φούσκες και στρείδια σε άλλη ανάρτηση θα τα παρουσιάσω!
    Να'σαι να πάρεις "μεζέ" !

    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ♥Savvina
    Είναι..άν έρθετε κατά'δω θα σου δώσω να δοκιμάσεις να μου πείς!

    Τον έχω ακούσει τον κιούρτο αλλά δεν έχουμε δοκιμάσει πάντως βγάζουνε ψαράκι είναι καλή φάση:)

    Καλό απόγευμα με θαλασσινά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ♥efi
    Χαίρομαι που σ'αρέσουν!
    Όλα τα θαλασσινά είναι όνειρο!

    Και τα φιλιά που σου στέλνω :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ♥γνωστος αγνωστος

    Εσύ εκεί "κολλημένος"!

    Ακόμα να ξεμπλέξεις με την γιατρέσα:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ♥ Marouli
    Δεν είσαι το μόνο Μαρουλάκι πολλοί τα βλέπουν έτσι και ούτε τα πλησιάζουν!
    Γούστα είναι αυτά!

    Εσύ θα τρώς μόνο τις γαριδούλες ναί ναί κίντερ έκπληξη :))
    Μόνο η σοκολάτα λείπει:))

    Φιλί θαλασσινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ♥stavroulazerva
    Για την χοληστερίνη σ'αυτά τα θαλασσινά είναι μύθος,δεν έχουν ίχνος λίπους τα τηγανιτά να φοβάσαι καλαμάρια,γαρίδες.
    Εγώ θα προτιμήσω το τσίπουρο με το ούζο έχω μαλώσει με'ρίχνει "νοκ άουτ" και το αποφεύγω.

    Καλό απόγευμα με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ♥ΝΑΝΤΙΑ
    Αν έχεις κανένα γνωστό που "βουτάει" μπορεί και να βρείς Μεσόγειος είναι δεν μπορεί να μην έχει!

    Καλό απόγευμα καλή μου
    φιλιά θαλασσινά στο μορουλίνια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ♥Ασκαρδαμυκτί

    :)) Εμείς τις τσακίζουμε και χωρίς πείνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Βλέποντας τις πίνες με πιάνουν πείνες!=P
    Καλό φθινόπωρο Ζουζού! Όποτε είσαι σε game mode come by my place 2play!=D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μου αρέσουν οι "εύγευστες αηδίες"...Άντε και καλή μας όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ♥cibus♥I
    Χα!χα!
    Βρήκα λίγο χρόνο και πέρασα!
    Καλό φθινόπωρο γλυκιά μου!
    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ♥kaliteros
    Αηδίες ε!!
    Εχω και άλλες να σου δείξω!

    Καλώς ξανάρθες:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κάνε μια βόλτα από το blog μου, έχεις μια πρόσκληση....

    Ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αμάν μωρέ,πώς τα τρώτε έτσι ωμά;
    Καλά,περί ορέξεως...καλημέρα:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τι μου θύμισες τώρα....
    Πριν 24 χρόνια σε παρακείμενη της Γλύφας (στη Φθιώτιδα) αμμώδους παραλίας, είχαμε βρει μια τεράστια πίνα, της οποίας ο εξαιρετικός, όπως λες αλλά και φαντάζομαι, μεζές ...πήγε τζάμπα και βερεσέ γιατί τότε δεν ήξερα, το δε όστρακό της είχα για χρόνια κρατήσει

    Καλήσου και όμορφη μέρα,

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ θα ήθελα να δοκιμάσω κάποτε!!
    Μια φορά δίπλα στο λιμάνι της Πρέβεζας ανακάλυψα δυο....ε, ακόμα παιδεύομαι να τις βγάλω...αχαχαχαχα
    Καλησπερούδια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Γεια σου Ελένη μου.
    Δεν χάθηκα,εδώ είμαι ακόμα πιο δυνατός.

    Υγεία να έχουμε και όλα θα πάνε καλύτερα..
    Καλή δύναμη να έχουμε όλοι μας..τι χρειαζόμαστε1

    Θα τα λέμε πιο συχνά πλέον.

    Αερικά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πω πω η αδυναμία μου!!
    Στους κόλπους Καλλονής και Γέρας της Μυτιλήνης τις ψαρεύω και μετά τις κάνω τηγανίτες!
    Απίστευτεςςς!!
    Μερικές έχουν και μαργαριτάρι μικρό μέσα...
    Τι μου θύμισες τώρα...
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Από θαλασσινά δεν έχω ιδέα, να φανταστείς πως δεν ξέρω καν να ξεχωρίζω τα πιο γνωστά ψάρια :)))

    Θα τα δοκίμαζα ευχαρίστως :))
    Υπέροχη η μουσική υπόκρουση, λατρεύω τον ήχο της θάλασσας!!

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. VAD ♥
    Γιαυτά έχεις δίκιο!
    Τ'αλλα θα σ'αρέσουν καλύτερα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ♥
    Σ'αυτές τις μεγάλες που περιγράφεις ο πατέρας μου είχε βρεί μαργαριτάρια.
    Αν πέσει πετραδάκι μέσα τους έχουν την ιδιότητα να το μετατρέπουν σαν τα στρείδια!

    Οπότε έχασες και το μαργαριτάρι:(

    Καλό βράδυ καλή μου με
    φιλί θαλασσινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Roadartist ♥
    Σ'αυτά ναί, σ'αλλα δεν θα το'λεγα!

    Καλό βράδυ με φιλί θαλασσινό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. βαλτή είσαι ασταδιάλα πια!!με ουζακι και τσιπουρακι μούρλια!! αλά τι να σου κάνω ούτε τα ονόματα των ποτών δεν πρέπει να λέω, ανεβάζουν λέει τη γGT....άστα γάματα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανταίος♥
    Είναι πολύ δύσκολο να τις βγάλεις όπως γράφω στον asimoni την επόμενη φορά που θα της δείς θα ξέρεις και θα μπορέσεις να τις δοκιμάσεις!

    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Artistz ♥
    Τι έγινες εσύ?
    Σε άλλο πόστ σε περίμενα:))
    Χαίρομαι που ξαναγύρισες κεφάτος πάνω απ'ολα και δυναμικός σε χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερο αυτό τον καιρό!!


    Θαλασσινά και απο'μενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. marianaonice ♥
    Εχεις δίκιο ξέχασα να το γράψω για το μαργαριτάρι!

    Πως φαίνονται οι θαλασσινές:))

    Καλό σου βράδυ με θαλασσινά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Σταλαγματιά ♥
    Και πραγματικά δεν θα χάσεις αν δοκιμάσεις!

    Θαλασσινά και απο μένα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΦΟΥΛΗ♥
    Τι θα σε κάνω εσένα τώρα το Χειμώνα ούτε να πιείς ούτε να φάς!

    Μαρί με τσάι θα τη βγάζουμε??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. μας άνοιξες την όρεξη. Καλό σου βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Στο επόμενο σου'χω καλύτερα!

    Καλό ΣΒΚ με θαλασσινά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Εχω φάει στο Μεσολόγγι
    μαζί με χάβαρα (ένα είδος οστρακοειδών) που τα μαζεύουμε
    στην άμπωτη! Φιλιά πολλάααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. σπινιαλο γινονται οι πινες,αχινοι η μονο οι φουσκεσ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. spyros1212 ♥
    Και οι πίνες διατηρούνται έτσι αρκετό χρόνο σε θαλασσινό νερό.Μετά τις ξεβγάζεις και τις τηγανίζεις μιας και δεν τρώγονται ωμές.
    Οι αχινοί δεν νομίζω να κρατάνε τόσο χρόνο στο θαλασσινό νερό.
    Πιστεύω θα αλλοιώνονται.
    Οι πίνες και οι φούσκες είναι δοκιμασμένες!

    Ελπίζω να σε βοήθησα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ΚΑΤ'ΑΡΧΗΝ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕ ΠΙΑΣΑΝΕ ΤΑ ΓΕΛΙΑ.... ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΝΙΟ ΕΙΔΟΣ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ Η ΠΙΝΑ? ΕΔΩ ΣΕ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΛΠΙΣΚΟ ΠΟΥ ΜΕΝΩ ΕΓΩ ΑΡΚΕΤΑ ΜΙΚΡΟ ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ... ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΜΙΚΡΕΣ ΠΧ ΕΧΤΕΣ ΕΒΓΑΛΑ ΔΥΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΙΛΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΜΙΣΟ ΜΕΤΡΟ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ, ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΣΟ ΚΙΛΟ ΣΧΕΔΟΝ ΦΑΓΗΤΟ ΜΕΣΑ ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΧΩ ΦΑΕΙ ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ..... ΤΙΣ ΕΒΓΑΖΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΟΙΡΑΖΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΗΤΑΝΕ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΗΘΕΛΕ ΕΓΩ ΚΡΑΤΟΥΣΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΕΛΥΦΗ ΓΙΑ ΝΤΕΚΟΡ....ΟΠΟΙΟΣ ΕΡΘΗ ΒΟΛΟ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΙΔΙΑ ΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΗ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΝΑ ΤΟΥ ΒΓΑΛΩ ΟΣΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΗΣΗ ΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΧΑ ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Studio 2-44 ♥
    Καλώς ήρθες στ'armenaki!
    Μη σου φαίνεται παράξενο, είναι πολλοί που δεν είναι εξοικειωμένοι με τον βυθό και τα "καλά του"!
    Τυχερός είσαι που βρίσκεις τόσες μεγάλες εκεί,φαίνεται δεν θα τις γνωρίζουν πολλοί για να υπάρχουν ακόμα.
    Εδώ στην Κρήτη που βρίσκομαι τώρα σε 3-4παραλίες μόνο νότια βρήκαμε 1μικρή!
    Νά'σαι καλά και καλές βουτιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Δυστυχώς φέτος ανακάλυψα οτι υπάρχουν ανεγκέφαλοι που τις ξεριζώνουν και παρατάνε στο βυθό ειναι είδος απειλούμενο και ένας πραγματικός λάτρης της θάλασσας πρεπει να ξέρει αν και ποτε πρεπει να φάει κατι ολα τα αλλα για μενα ειναι μεγάλο μανία και έλλειψη παιδείας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφού έκανες τον κόπο και το διάβασες πες μου και τη γνώμη σου με δικά σου λόγια...
Δε'ν'κακό!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top