Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Ροφός...σούπα και όχι ...μόνο!

Πριν μέρες, μου έφερε φίλος του γιού μου, ερασιτέχνης ψαράς μισό ροφό να του κάνω σούπα και θυμήθηκα την μάνα μου.

Όταν πήγαινε ο πατέρας για ψάρεμα ρωτούσε πάντα:
-Ψάρι θέλεις?
Εκείνη του απαντούσε μ'ενα ειρωνικό ύψος! -Μόνο αν βρείς κανένα ροφουδάκι του γάλακτος να φέρεις!
Εκείνος πάλι,δάγκωνε τα μουστάκια του για να μη της ρίξει μπινελίκια και γιατί ήξερε ότι και να'βρισκε μικρό ροφό δεν θα το χαλούσε ποτέ να κάνει το κέφι της Κυρας Φ!

Έτσι ελάχιστες φορές τρώγαμε ψάρι και μάλιστα τόσο μεγάλο.
Ευτυχώς το συγκεκριμένο μου το 'φεραν καθαρισμένο και κομμένο ήταν 8,500κιλά και το μοιραστήκαμε 2οικογένειες.

Κατέβασα λοιπόν τις μεγαλύτερες κατσαρόλες απ'την κουζίνα μου προκειμένου να το μαγειρέψω και άρχισα να παλεύω με το ψάρι!.

Αλλά είχε δίκιο η μάνα, γιατί για τέτοιο ψάρι δεν ήθελα κατσαρόλα αλλά ολόκληρη τη μπανιέρα για να βράσει.
Ξεκίνησα λοιπόν με τα λαχανικά από κρύο νερό με καρότα, πατάτες!
Οταν άρχισαν να βράζουν έριξα και το κεφάλι να πάρουν γεύση τα λαχανικά.
Σούρωσα το ζωμό όταν έβρασαν και έριξα το άλλο κομμάτι.
Σε άλλη κατσαρόλα έβρασα την ουρά και τέλος τα κολοκύθια, το σέλινο.
Έτσι τα λαχανικά παίρνουν γεύση και δεν γίνονται νερόβραστα.
Στο μεταξύ έφτιαξα μια μαγιονέζα στον minipiner. Βασική προϋπόθεση, για να μη κόψει η μαγιονέζα είναι να βρίσκονται όλα τα υλικά στην ίδια θερμοκρασία.
Έλα,όμως που ξέχασα το λεμόνι στο ψυγείο, παρ'ολο που το βαλα σε ζεστό νερό η μαγιονέζα μου'κοψε!
Δεν στεναχωρήθηκα όμως!

Σημειώστε τι κάνετε σ'αυτήν την περίπτωση.
Βράζετε 1φλιτζάνι νερό με 1κουταλιά κορν-φλάουρ ώσπου να γίνει κρέμα πηχτή.
Όταν κρυώσει προσθέτετε την "κομμένη μαγιονέζα" διορθώνετε τη γεύση στο λεμόνι ή αλάτι και ούτε γάτα ούτε ζημιά!

Έτσι είχα τη βάση για να φτιάξω μια ωραία ψαροσαλάτα.
Απ'το κεφάλι κράτησα το καθαρό ψάρι,πήρα 1μεγάλη πατάτα που είχα βράσει μαζί του ψιλόκοψα ένα φρέσκο κρεμμυδάκι πρόσθεσα και αρκετό μαϊντανό μαγιονέζα αλατοπίπερο και έτοιμη η ψαροσαλάτα.

Στο ζωμό των λαχανικών και ψαριού αφού το σούρωσα πρόσθεσα ρύζι ,λάδι και εφτιαξα μια υπέροχη ψαρόσουπα που την έδεσα με αυγολέμονο.
Είχα απ'τα νιάτα μου να φάω τέτοιο ψάρι! Ο φίλος του γιού μου (που έβγαλε το ψάρι) έμεινε κατενθουσιασμένος. Εγώ βέβαια του είπα όποτε ξαναβγάλει ψάρι είμαι πρόθυμη να του μαγειρέψω!
Δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση ν'αγοράσω εγώ τέτοιο ψάρι ούτε στα τρελά μου όνειρα.
Στο τέλος έβγαλα ένα χαλβά πολίτικο με αχλάδια και σος σοκολάτας για να κλείσουμε το γεύμα.

48 σχόλια:

  1. Τι να τον κάνω το χαλβά τον πολίτικο,
    μετά απο τετοια ροφοκατάσταση!
    Αμααααάν,Παναγία μου,αριστούργημα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να φύγει η ψαρίλα!
      Ένα γλυκάκι από πίσω είναι ό,τι πρέπει:))

      Μια που τον μαγείρεψα και δεν βλέπω να τον ξαναβλέπω για πολλά χρόνια ακόμα!

      Διαγραφή
  2. Νοστιμότατη!Μας αρέσουν οι ψαρόσουπες(δλδ,εγώ μόνο ζουμάκι κι άντε λίγο ψαράκι,αφήνω να το ξεκοκκαλίσουν οι άλλοι,που τους αρέσει),αρκεί να βρούμε ψαράκι,γιατί με το φετινό χειμώνα και από ψάρια ξεμείναμε.
    Μια χαρά κι ο χαλβάς στο τέλος-μ΄αρέσει...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τέτοια που γράφεις διπλός θα γίνω !!

      Και ο χαλβάς μετά... με σοκολάτα και σως σοκολάτα... δεν ήξερα ότι σερβίρεται έτσι !!

      Έφυγα ! Όσο η γυναίκα μου κάνει στην κουζίνα πολίτικο χαλβα, εγώ πάω για σοκολάτα να την κάνει σως. Και κανένα αχλάδι !

      Το κρίμα στο λαιμό σου !!

      Διαγραφή
    2. Δική μου επινόηση ο χαλβάς!
      Ήθελα να παντρέψω το φρούτο με το γλυκό σ'ενα πιάτο!

      Εσύ πάλι ότι βλέπεις θα κάνεις??

      Αλίμονο και'γω αν αντιγράφω τις ιστορίες σου!χα!χα!

      Καλή απόλαυση εύχομαι:))

      Διαγραφή
    3. eleni
      Ας είναι καλά το φιλαράκι του γιου που μας χάρισε τέτοια απόλαυση γιατί και'γω μόνο στα όνειρά μου τέτοιο ψάρι.

      Καλό σου βράδυ με φιλιά θαλασσινά!

      Διαγραφή
  3. αχ κανενα κοκκαλακι περισσεψε;;;;
    σε ζηλεψα τωρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    παντα τετοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και'συ λάτρης των ψαρικών βλέπω!

      Είναι να μη ζηλέψεις τέτοιο ψάρι:))

      Να'σαι καλά!

      Διαγραφή
  4. τουτα δω βλέπουνε οι γερμαναραδες και στο τέλος θα ΦΑΝΕ και μας.
    καλή μας όρεξη βάζω την παρέα βάλτε τα υπόλοιπα εσείς
    καλησπερουδια στη συρα μας,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι,έτσι να τους τρελάνουμε!
      Μην ξεχνάς ότι τους έχουμε και ανάγκη σαν τουρίστες
      ένα μεγάλο ποσοστό του τουρισμού μας δυστυχώς είναι αυτής της εθνικότητος!

      Εγώ θα βάζω όσα μπορώ και ας τους αναλάβουν οι αρμόδιοι ξενοδόχοι να τους γδάρουν:))

      Έγινε όταν μου'ρθει και άλλο τέτοιο πεσκέσι θα σε ειδοποιήσω:))

      Διαγραφή
  5. ε....με ξερεις ετσι....χαχα
    φέρε τα βραστά λαχανικά.....την μαγιονεζα.....λίγη σουπίτσα..θα δω....και φερε τον χαλβά.....

    αυτά και καλη μας όρεξη ναναι καλά η χρυσοχέρα που μας μαγείρεψε και όλοι όσοι έφαγαν....

    πάντα τετοια ωραία να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε λίγη ψαροσαλάτα δεν θα δοκιμάσεις??
      Είσαι και οικονομικός με τα λαχανικά χα!χα!

      Σ'ευχαριστώ να'σαι καλά και χωρίς ψάρια:))

      Διαγραφή
  6. και μόνο που το φαντάζομαι μου τρέχουνε τα σάλια!

    άντε και σύντομα το επόμενο, ζουζούνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χα!χα!
    Μακάρι Λύχνε μου αν και δύσκολο!

    Καλό σου βράδυ με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα και καλώς σε βρήκα,είδα ψάρι και μπήκα(αντί για φως).Μας αρέσει πολύ το ψάρι οικογενειακώς καθώς ο άντρας μου είναι φανατικός ερασιτέχνης ψαράς συνήθως τέτοιου είδους ψάρια βγάζει οπότε καταλαβαίνω την μάχη που έκανες.Πάντως δεν μπορείς να πείς κάνει φοβερή σούπα το άτιμο.Καλό βράδυ ελπίζω να τα λέμε!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Ροδάνθη!
      Τυχερή είσαι εφ'οσον ο σύζυγος σ'εχει μάθει με τέτοια ψάρια:))
      Φοβερή δεν θα πει τίποτα!
      Για επόμενο τραπέζι μου'ταξε ο φίλος ψαράς Αστακουδάκια για Αστακομακαρανόδα!
      Ψάχνω για συνταγές ώσπου να μου τους φέρει:))

      Σίγουρα έχουμε πολλά κοινά!

      Φιλιά θαλασσινά!

      Διαγραφή
  9. Αυτό το ψάρι όσο νόστιμη σούπα γίνεται
    τόσο χαζόφατσα έχει.
    Πάντως έχει και τεράστια δύναμη στο φυσικό του
    περιβάλλον...

    Πρώτη φορά έφαγα χαλβαδάκι με αχλάδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι το μεγάλο κεφάλι που του χαλάει τη μόστρα και τα σαρκώδη χείλη:))

      Εχω ακούσει φοβερές ιστορίες απ'τον μπαμπά σχετικά με ροφούς!

      Είδες πως σας προσέχω:))

      Διαγραφή
  10. ΖΟΥΖΟΥΚΑ ΜΟΥ!
    ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΔΙΑΙΤΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙΣ....ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΡΟΦΟΣ!!!!!ΚΙ ΕΓΩ ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΑΓΙΟΝΕΖΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΟΒΕΙ ΑΝ ΤΟ ΛΕΜΟΝΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΟ....ΛΙΩΝΕΙΣ ΜΙΑ ΠΑΤΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ ΤΑ ΑΛΛΑ ΥΛΙΚΑ......
    ΑΝΤΕ ΦΙΛΑΚΙΑ ΒΡΕ!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ελαφριά δεν έχετε φόβο από ψαρόσουπα.
      Λοιπόν δεν μπορείς να φανταστείς τι κουνέρια έχω πάθει με τις μαγιονέζες.
      Οταν θέλω να την φτιάξω για τραπέζι λες και το κάνει επίτηδες και μου κόβει τις περισσότερες φορές για διαφορετικό λόγο κάθε φορά.
      Ενώ όταν την φτιάξω για το μεσημεριανό τραπέζι μια χαρά.
      Πρέπει να'χεις πατάτα βρασμένη για να τη διορθώσεις
      και καλά να'χεις άντε να περιμένεις να βράσεις
      ενώ με το κορν-φλάουρ στο πι και φι τη φτιάχνεις.

      Φιλιά θαλασσινά!

      Διαγραφή
  11. τι να πω ότι δεν ζήλεψα; ψέματα θα πω!!!!!
    και ζήλεψα και λιγουρεύτηκα τη ψαρόσουπα...τέτοια ώρα ένα πιάτο...ΑΧ! τέλεια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'εβαλα σε πειρασμό γιατί άντε να τη βρείς!
      Και με τέτοιο ψάρι!

      Καλό απόγευμα με φιλιά θαλασσινά!

      Διαγραφή
  12. Τέλειο το ροφουδάκι!!
    Εμείς τέτοια τυχερά δεν έχουμε τώρα!
    Παλιά ο παππούς έφερνε και κάθε φορά η γιαγιά γκρίνιαζε που θα έβαζε καζάνι στην αυλή. για να τον βράσει. Έτρωγε και η γειτονιά (Ο μεγαλύτερος που θυμάμαι, λίγο μικρότερος από μένα, 9 οκάδες)!
    Και εις άλλα με υγεία!

    Καλημέρες και φιλιά Θεσσαλονικιώτικα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε δεν ήταν μόνο η μάνα μου που γκρίνιαζε:))
      Υπάρχουν, αλλά ποιος πληρώνει τόσα να τον απολαύσει!
      Τα κατεψυγμένα και με μέτρο!

      Να'σαι καλά σ'ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  13. Να πω ότι ξετρελάθηκα θα είναι λίγο ... Από τα αγαπημένα μου ψάρια με την ιδανική εκτέλεση !!! Απλά υπέροχη ανάρτηση !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο σκοπός είναι να ξέρεις ν'αναδείξεις τα υλικά που έχεις και ειδικά όταν πρόκειται για ψάρια.

      Να'σαι καλά σ'ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  14. Hum..... maravilha... tudo de bom!!!
    com uma sobremesa dessas!...
    Boa noite!
    Beijinhos.
    Brasil.

    ✿✿
    ♪º° ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψάρι δεν βλέπω να σ'ενθουσίασε
      στο επιδόρπιο στάθηκες!

      Καλό ΣΒΚ με φιλιά θαλασσινά
      από Ελλάδα!

      Διαγραφή
  15. Αχ βρέ Ζουζού μου χρυσοχέρα και το κέφι μας φτιάχνεις και την ορεξη μας ανοίγεις..να είσαι καλά..φιλάκιααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ γλυκιά μου!

      Καλό ΣΒΚ να'χεις
      με φιλιά θαλασσινά!

      Διαγραφή
  16. Μπράβο βρε!!!! Έτσι κάνετε εκεί στο νησί σας, ε; Ροφός, ε;;;;
    Καλά καλά...... θα βάλω κι εγώ μια μοσχαροκεφαλή καμιά φορά να δεις εσύ...... Και μάλιστα θα την βάλω σε φούρνο με ξύλα για να μάθεις να τρως την ψαρόσουπα μόνη σου.....
    χαχαχαχαχα!!!!
    Να ’σαι καλά γλυκιά μου! Μπράβο και στο φίλο του γιού σου που σας έδωσε ένα τόσο ωραίο ψάρι! Πάντα τέτοια!!!! Καλό βράδυ και πολλά πολλά φιλιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χα!χα!
      Μοσχαροκεφαλή!!! για φαντάσου θα την βλέπουν οι γερμανοί και θα τρομάξουν!!

      Δεν είναι άσχημη ιδέα αν θέλουμε να μας αφήσουν ήσυχους:))

      Σ'ευχαριστώ να'σαι καλά
      και καλό ΣΒΚ με
      φιλιά θαλασσινά!

      Διαγραφή
  17. βρε εσείς καλοπερνάτε!! και αστακομακαρονάδα; κρίση, κρίση, αλλά όλα τα καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά δεν έχεις ακούσει που λένε
      Στο φαί και στο ...μήσι
      ο Θεός δεν κάνει κρίση!

      Γιαυτό το λένε:))

      Διαγραφή
  18. Βρε τι πόλεμο άνοιξες με τα κατσαρολικά και τους Ροφούς!
    Και δεν σούφτανε αυτό έκανες και χειροποίητη μαγιονέζα!!!
    Μη σ'ακούσει το έτερο ήμισυ...μη σ'ακούσει τι μαγειρεύεις!
    Θα με πετάξει στην θάλασσα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να κάνω έπρεπε ν'αποδείξω στο φίλο ότι μαγειρεύω καλά μηπως και δούμε και επόμενο σε άλλη φάση:))

      Διαγραφή
  19. Φαίνεται νοστιμοτατη!!! Μ αρέσουν γενικά οι ψαρόσουπες!! Να σαι καλα!! Καλο απόγευμα και πολλα φιλιααααααααα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Α! Μα εσύ δεν υποφέρεσαι πια! Τρώγεσαι όμως!
    Το ξέρεις ότι δεν έχω φάει ποτέ μου ψαρόσουπα; Παράξενο ε; Τώρα όμως θα φάω.
    Αλήθεια! Ο ροφός πόσο κάνει;

    Συννεφιασμένα και υγρά σαν ανοιξιάτικα φύλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν έχεις φάει ποτέ??
    Πως γίνεται?
    Η καταγωγή σου φαίνεται!
    Αν βρείς να τη δοκιμάσεις ο ροφός ανάλογα με το μέγεθός του κυμαίνεται στα 20-25ευρώ το κιλό.
    Είναι καυτερός!

    Τα ανοιξιάτικα φύλλα πολύ ευρηματικά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτά κάνετε εσείς οι νησιώτες και σας έχουμε στην μπούκα εμείς οι στεριανοί.
    Είναι δυνατόν μωρέ να βλέπω εγώ η καραβλαχάρα έναν ροφό,να με το συμπάθιο, να κάνει πλάτσα-πλούτσα στην κατσαρόλα και να μην σκυλιάσω η χριστιανή;
    Που θα βρω εγώ τώρα ροφό που τον βλέπω και μου τρέχουν τα σάλια;
    Στην στάνη του τσοπάνη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Χριστίν πως είχα την εντύπωση ότι είσαι Κυκλαδίτισσα??
      Οταν πας Άνδρο καθόλου δύσκολο ένας τέτοιος να σε κοιτάζει από κανένα ψαροκάικο,θα τον κανονίσεις σε ανάλογη κατσαρόλα μια χαρά:))

      Δεν πιστεύω να βάλεις και'συ καμιά μοσχαροκεφαλή σαν τη φίλη πιο πάνω:))

      Φιλιά θαλασσινά για καλό ΣΒΚ !

      Διαγραφή
    2. Εγώ μια Βλαχούλα χαρωπή είμαι,αλλά η σκούφια της κολόνας κρατάει από Άνδρο και έτσι κοτσάραμε ένα σπιτάκι,και αγναντέυουμε την θάλασσα τα καλοκαίρια,αλλά ροφούς δεν βλέπουμε,παρά μόνο κάτι τσιπούρες που την κοπάνησαν από το ιχθυοτροφείο.

      Διαγραφή
  23. Θέλω μια ανάρτηση με ζυμαρικά, ειδικά για μένα! :P
    Να με φωνάξεις να τη δω. Δεν τρώω πολύ ψάρι, λόγω αλλεργίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα!!και'συ ζυμαρικά βάλε κάτι πιο δύσκολο!
      Παστίτσιο σου κάνει??

      Κρίμα!
      Για τα ψάρια δεν πιστεύω να'χεις και στις γάτες αλλεργία:))

      Καλώς ήρθες να σου βάλω
      ένα πέταλο να πατήσεις:))

      Διαγραφή
  24. Με ενθουσιάζεις!!!!!
    Κράτα το κεφάλι, όλο για μένα!!!
    Πολλά φιλάκια...ζηλιάρικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λατρεύεις τα ψάρια απ'οτι καταλαβαίνω:))
      Και τέτοιο βασιλιά είναι να μην τον ζηλεύεις??

      Φιλιά θαλασσινά μ'ολη τη σημασία!

      Διαγραφή
  25. Ζουζού μου, ήθελα να σου πω, πόσο χαίρομαι για την αδελφή σου, που ζει σε ένα τόσο πολιτισμένο περιβάλλον!
    Ελπίζω και εύχομαι να είναι ευτυχισμένη!
    Πολλά φιλάκια!

    ΥΓ.Λατρεύω την θάλασσα και τα ψάρια!
    Τα ίδια συναισθήματα έχει και η οικογένεια μου.Θα μπορούσα να τρώω καθημερινά ψάρια, όχι μόνο αδιαμαρτύρητα, αλλά και με ευχαρίστηση!
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφού έκανες τον κόπο και το διάβασες πες μου και τη γνώμη σου με δικά σου λόγια...
Δε'ν'κακό!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top