Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Φοινίκια ή Μελομακάρονα..και πολλές ευχές!!

Να που έφθασαν και τα Χριστούγεννα και όμως φέτος δεν είχα όρεξη να στολίσω.
Μια βόλτα στο βουνό μου'φερε μια αγκαλιά αριφιές,κλαδιά από σκηνάρια και στόλισα έτσι απλά με αληθινά και όχι ψεύτικα το σπίτι.

Στο πατάρι 3κούτες Χριστουγεννιάτικα στολίδια δεν μ'εμπνέουν ούτε να τα κατεβάσω.
Φέτος αυτοσχεδίασα με λίγα και απλά πράγματα.Σημεία των καιρών λίγα και καλά να περάσουμε τις γιορτές.
Άλλωστε αυτά είναι για τα παιδάκια να ζουν το παραμύθι να χάνονται μέσα στις νεράιδες και τα ξωτικά.

Και όμως εμένα τα παραμύθια που με συγκινούσαν ιδιαίτερα αυτές τις μέρες ήταν του Αντερσεν
"Ο μολυβένιος Στρατιώτης" και "Το κοριτσάκι με τα σπίρτα".
Αυτή η μελαγχολία των γιορτών με κυνηγούσε από παιδί και γιατί να φύγει τώρα με τόσα προβλήματα?
Και καλά να μη στολίσω, δεν μπορώ να στερήσω απ'την οικογένειά μου όμως τις Χριστουγεννιάτικες σπιτικές  λιχουδιές!
Έτσι ανασκουμπώθηκα ξετρύπωσα το τεφτέρι με τις συνταγές που κρατούνται σαν κόρη οφθαλμού και ξεκίνησα τα Φοινίκια γνωστά ως Μελομακάρονα που φτιάχνω κάθε χρόνο και έχουν μεγάλη επιτυχία.
Η συνταγή παλιά από γιαγιά γράφει 1ποτήρι αλουσιά(σταχτόνερο).

Και για να μη παρερμηνεύσετε και κάνετε άλλα ν'τ'αλλων παίρνετε 1-2κουταλάκια καθαρή στάχτη όχι από την ψηστιέρα που ψήνεται τα κοψίδια.
Όταν ήταν φοιτητής ο μικρός στο Ρέθυμνο ζήτησα της σπιτονοικοκυράς που άναβε τζάκι με ξύλα από ελιές τους (τι πιο καθαρό)!Αυτή χρησιμοποίησα!
Δεν παθαίνει τίποτα όσα χρόνια και να περάσουν!
Λοιπόν σ'ενα ποτήρι νερό βράζουμε τη στάχτη την αφήνουμε να κατασταλάξει την σουρώνουμε και κρατάμε μόνο ένα ποτηράκι του κρασιού.

Οταν το βάζω ζεστό στο λάδι με την ζάχαρη αμέσως ασπρίζει το μείγμα.
Τα μυρωδικά μου, κανελογαρίφαλα τριμμένα ξύσμα από 2πορτοκάλια( προστέθηκε εκ των υστέρων στη παλιά συνταγή) και 2-3κουταλιές μέλι.


Βάζω το σιμιγδάλι ανακατεύω καλά προσθέτω τα υγρά κονιάκ και χυμό πορτοκαλιού με διαλυμένη την σόδα μέσα και τέλος το αλεύρι ώστε να γίνει ζύμη μαλακιά να μην ανοίγει στο πλάσιμο.
Πλάθω τα φοινίκια μου με ζύμη στο μέγεθος καρυδιού προσέχω να'χουν το ίδιο μέγεθος ώστε να ψηθούν ομοιόμορφα όλα.

Για το σχέδιο χρησιμοποιώ ότι μου κάτσει εκείνη τη στιγμή μια σπάτουλα με σχέδια ήταν ό,τι έπρεπε!
Τα ψήνω στους 180C για 16-17λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο.
Στο μεταξύ βράζω για το σιρόπι μου
4ποτήρια Ζάχαρη
4ποτήρια νερό
με 3-4γαρίφαλα ώσπου να δέσει γύρω στα 10λεπτά,
προσθέτω μέλι γύρω στο 1/2 κούπα 1φλούδα λεμονιού και βράζω άλλα 5λεπτά.

Τέλος προσθέτω το χυμό 1/2λεμονιού
Κρατώ ζεστό το σιρόπι και όταν κρυώσουν τα φοινίκια τα βαπτίζω μέσα για 15λεπτά αφού τα γυρίσω και 1φορά.
Tα πασπαλίζω με καρύδι τριμμένο γίνονται γύρω στα 60κομμάτια.

Εύχομαι ολόψυχα σε όλους το φως των Χριστουγέννων να φωτίζει για πάντα τις καρδιές σας,τις ζωές σας!

60 σχόλια:

  1. Καλα Χριστουγεννα Ελενη, με υγεια και δυναμη!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά Χριστούγεννα!!!
    Καλές γιορτές!!!
    Με υγεία,χαρά,και ο,τι επιθυμείς!!!
    Ευτυχισμένη με όλη την οικογένεια!!!
    Φιλιάαα!!!
    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειλικρινα, πιστεύω ότι το απόλυτο αντίδοτο στη "μελαγχολία των Χριστουγέννων" είναι πάρτυ στο σπίτι με μεγάλη παρέα, καλο κρασι χύμα (να σουρώσουν άπαντες), και στο τέλος ...προβολη ελληνικης τσόντας (κατα προτίμηση με Γκουσγκούνη), να πεθάνουν όλοι στο χαχανητο!!! :-)

    Ευχες κι απο μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά Χριστούγεννα!
    Αγάπη και υγεία :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ω!!!πήραμε και την συνταγή μας ...όλο χαρτάκια με συνταγές είμαι...και στο τέλος δεν βρίσκω καμμιά! χαχαχαχα!
    ----
    Και του χρόνου νάσαι καλά να μας ξανακάνεις μελομακάρονα....
    Φιλιά τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και του χρόνου να είστε καλά και να ξανακάνεις τα πατροπαράδοτα.
    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠ'ΟΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όμορφα Χριστούγεννα με κέφι και αισιοδοξία Ζουζού μου.
    Ευχαριστούμε και για τη πατροπαράδοτη συνταγή.. αυτές είναι οι πιο εγγυημένες;)

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και του χρονου .... με υγεια... και με πνευμα χριστουγεννιατικο ... που λειπει σημερα.. δεν ξερω γιατι ... απο ολους μας...

    καλες γιορτες ... καλα χριστουγεννααααααααα....

    στεργιανα φιλακιαααααααααααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αντωνης ♥
    Χαρούμενα Χριστούγεννα Αντώνη σίγουρα υγεία και δύναμη θα μας χρειαστεί για όλο τον νέο χρόνο που μας έρχεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. eirini katsa ♥
    Επίσης Είρήνη μου Χαρούμενα και ευτυχισμένα για σένα και τους αγαπημένους σου!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εργδημεργ ♥
    Για να κάνεις πάρτυ σημαίνει ότι έχεις ξεπεράσει την μελαγχολία για το σούρωμα αν είσαι σε άλλο σπίτι δεν έχεις πρόβλημα.

    Καλές γιορτές να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Roadartist ♥
    Επίσης Χαρούμενα και για σένα και τους αγαπημένου σου!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Margo ♥
    Εχει μεγάλη επιτυχία δοκίμασέ την και δεν θα χάσεις αν δεν βγάζεις τα γράμματά μου να σου την δώσω καθαρή!

    Επίσης γλυκιά μου εύχομαι να'ναι για όλους μας χαρούμενα και ευτυχισμένα να ξεφύγουμε λίγο απ'την μιζέρια της εποχής που μας μεταλλάσσει!

    Φιλιά θαλασσινά και'πο μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. simone ♥
    Επίσης κοπέλα μου !
    Θα το βρούμε που θα πάει άν βρεθούμε μπροστά στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι και το πνεύμα θα'ρθει και θα πιούμε μέχρι σκασμού να το καταλάβουμε:))

    Χαρούμενα Χριστούγεννα
    με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ ♥
    Συγνώμη Σταύρο μου ξέφυγες:))

    Σ'ευχαριστώ να'μαστε καλά όλοι και του χρόνου να συνεχίσουμε την παράδοση!
    Αυτή είναι και η χαρά μας η δημιουργία για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. kariatida62 ♥
    Ουπς και'σενα σ'αφησα φταίει ο ανάδρομος σίγουρα!
    Αυτό το τετραδιάκι το σέρνω γύρω στα 20χρόνια έχει γεμίσει και όλο χαρτάκια έχει!
    Πρέπει να τ'ανανεώσω αλλά δεν κάθομαι!

    Επίσης να'σαι καλά ελπίζω να τα πούμε και από κοντά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. νιαουάμα τα λενε εδώ(κοιμισμένα-μεθυσμένα),τίγκα στο βούτυρο και στο σιρόπι,δεν ειναι εορταστικά,τα φκιάχνουν όλο το χρόνο...

    Καλά Χριστούγεννα από Χαρτούμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και του χρόνου!
    Με καλύτερη διάθεση..

    ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΝΑ ΚΑΜΑΡΩΝΕΙΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ !!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χρόνια Πολλά! Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πιστεύω να τα ...μελοκαμαρώνεις τα μελομακάρονά σου αρμενάκι μου! Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Να'χουμε καλούς καιρούς, ν'αρμενίζουμε Αρμενάκι μου. Ούριους άνεμους το 2011 γιά να κουμαντάρουμε το καράβι της ζωής μας. Αρμενάκι πέτα μελομακάρονο - φέτος δεν φτιάχνω τίποτα. Θέλω μόνο να ξεκουραστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. εγω εμεινα με μια γαλοπουλα στο χερι!
    το τη θα την κανω δεν ξερω ακομα!
    δεν μπορουσε να μας δωσει κανενα κεικ???

    καλες γιορτες και παντα με χαμογελο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Άντε, μας γλύκανες πάλι τις αισθήσεις!

    Καλές γιορτές κούκλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Δεν θέλω να βλέπω αλλα μελομακάρονα
    κ κουραμπιέδες αυτό το διάστημα!
    Μπούχτησααααααα

    Φιλιά πολλά γλυκιά μου
    και του χρονου
    κ καλά να περάσετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. VAD ♥
    Καλά τα γλυκά της Ανατολής δεν παίζονται!
    Δεν πιστεύω να τα'χεις ρημάξει:))

    Χαρούμενα Χριστούγεννα για όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Γιαγιά Αντιγόνη ♥
    Ευχαριστώ Αντιγόνη μου
    και'γω εύχομαι να'χεις τα πιο ζεστά τα πιό χαρούμενα Χριστούγεννα με τους ανθρώπους που αγαπάς:))

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. rena ♥
    Σ'ευχαριστώ κοπέλα μου
    Χαρούμενα Χριστούγεννα και για σένα να'ναι!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλά η μάνα έκανε και μια νοικοκυρά, όχι σαν εμένα που έκανα αντί μελομακάρονα λινκ!!
    φτου σου κοπέλαμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Χρόνια Πολλά
    Ζουζού και απο μένα

    Να περάσεις τις γιορτές όσο καλύτερα γίνεται.

    Υγεία και ευτυχία νάχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ♥

    Να'σαι καλά επίσης
    Καλές γιορτές με τους αγαπημένους σου!

    Και φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Εργοδέκτης♥

    Οχι για πολύ!
    Αφαντα έγιναν σε λίγες μέρες!

    Χαρούμενα Χριστούγεννα να'χεις και'συ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ginger♥
    Την καλύτερη δουλειά κάνεις!
    Μόνο διάθεση να'χουμε.
    Κάθε χρόνο μοιραζόμουν τέτοιες μέρες σε δουλειά σπίτι μ'ολες τις παραδοσιακές ετοιμασίες και γκρίνιαζα που δεν είχα χρόνο για μένα γιαυτά που'θελα να κάνω εγώ.
    Φέτος που δεν έχω δουλειά δεν έχω όρεξη ούτε να βγώ απ'το σπίτι.

    Κάνω πακέτο και στέλνω!

    Καλά να περάσεις τις γιορτές
    με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. γνωστος αγνωστος ♥
    Κάπου θα την βολέψεις:))
    Σε καμιά μαμά,κουμπάρα.
    Αξίζει και παραπάνω απ'το κέηκ!
    Πέρσι ο δικός μας "τσίπης" μας είχε δώσει 1/2κλ μελομακάρονα.

    Καλές γιορτές,καλά να περάσεις στο "λιβάδι":))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ασκαρδαμυκτί ♥
    Κάτι είναι και αυτό:))

    Καλά να περάσεις τις μέρες αυτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. D.Angel♥

    χα!χα!φυσικό είναι αφού τα βλέπεις όλη μέρα!
    Χαρούμενα Χριστούγεννα να'χετε
    μ'ολη την φαμίλια :))

    με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ΦΟΥΛΗ ♥
    Μόνο κιλά προσθέτουν άντε και μυρωδιές στο σπίτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. IonnKorr ♥
    Σ'ευχαριστώ!
    Ελπίζω τόσες ευχές κάποια να εκπληρωθεί επιτέλους:))

    Χαρούμενα Χριστούγεννα να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Μελομακάρονα φυσικά!! Καλά Χριστούγεννα με υγεία και χαρά σε σένα και τους δικούς σου!! Χρόνια πολλά! Να περάσεις υπέροχα τις γιορτινές μέρες! Φιλάκια πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Μου αρέσει το στόλισμά σου καλή μας Zoyzoy, υπέροχο και το δεντράκι πάντως που άφησες στο blog μου! όσο για τα μελομακάρονα.... :=)γιάμι γιάμι!

    Από καρδιάς εύχομαι πάνω απ’όλα υγεία. Καλά Χριστούγεννα, ευτυχές και επιτυχές το νέο έτος για ’σένα και την οικογένειά σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλές Γιορτές !
    Με αγάπη και υγεία και με τύχη, πολλή τύχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Καλά Χριστούγεννα! Πολλές ευχές καί πολλά χαμόγελα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Είσαι χρυσοχέρα Ζουζού μου,
    στο έχω πει. Τέλεια τα μελομακάρονά σου!
    Εύχομαι να περάσεις ευτυχισμένα Χριστούγεννα.
    Χρόνια Πολλά και Καλή Πρωτοχρονιά με πολλή-πολλή αγάπη!

    Υπέροχο το φόντο της σελίδας σου με το χιονάκι και η μουσική - τρέλα! (Πέτυχα τον Ρούντολφ το Ελαφάκι, χαχαχα!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. xronia pollaaaaaaaaaaaaa..

    kala xristoygennaaaaaaaaaaa...
    filakiaaaaaaaaaaa..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Καλή διαδικτυακή μου φίλη καλημέρα !

    Χρόνια πολλά σε σένα και την οικογένειά σου με Υγεία και Αγάπη !

    Καταπληκτικά τα μελόμακάρονά σου !
    Μέχρις εδώ εφτασε το αρωμά τους !
    Και του χρόνου να εισαι καλά !

    Χρόνια Πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ★Ευτυχισμένα★ 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★Χριστούγεννα★ 。* 。
    ° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門|Χρόνια Πολλά
    Ζουζου μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. *★Merry★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★Christmas★ 。* 。
    ° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門| ˚and A Happy New Year 2011

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Leviathan ♥
    Σ'ευχαριστώ Σοφοκλή μου.
    Εύχομαι και για σένα να'ναι τα καλύτερα απ'ολα με τους ανθρώπους που αγαπάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. rrage♥
    Σ'ευχαριστώ Έκτορα εύχομαι να φέρουν σε σένα ότι ποθείς και ονειρεύεσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. tzonakos ♥
    Θα τη χρειαστούμε φέτος Τζόνυ αν και τώρα που το σκέφτομαι δεν έχω πάρει ούτε λαχείο λές ??
    Να τρέξω??

    Χαρούμενα Χριστούγεννα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. John♥
    Καλώς όρισες στο χώρο μου!
    Σ'ευχαριστώ για τις ευχές και ανταποδίδω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Μελίτη♥
    Σ'ευχαριστώ Μελίτη μου!
    Εύχομαι και'γω τα καλύτερα γι αυτές τις γιορτές!

    Αυτά τα τραγουδάκια μου θυμίζουν τα παιδικά μας αξέχαστα ανέμελα Χριστούγεννα και τ'αγαπώ ιδιαίτερα.

    Φιλιά θαλασσινά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. simone ♥
    Σ'ευχαριστώ κοπέλα μου
    Χαρούμενα Χριστούγεννα και για σένα


    με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ι.Dinos ♥
    Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένα να'χουμε όλοι το χρειαζόμαστε αυτήν την εποχή περισσότερο από κάθε άλλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. mar9659 ♥
    Τι όμορφες ευχές είναι αυτές!

    Σ'ευχαριστώ Χρόνια Πολλά να'χουμε και καλά!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Σταλαγματιά♥
    Σ'ευχαριστώ για τις όμορφες ευχές σου να'χεις και'συ τα πιο χαρούμενα Χριστούγεννα!

    Με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Καλησπέρα κι από μένα και χρόνια πολλά και καλά !
    Πέρασα από τη γωνιά σου και μόλις είδα την λέξη " φοινίκια " συγκινήθηκα, γιατί ο μπαμπάς μου έτσι τα έλεγε.
    Πήγα λίγο παρακάτω, βρήκα τα ντολμαδάκια, που μαζί με κεφτεδάκια και άλλα, μου έδινε η μαμά μου όταν πηγαίναμε εκδρομή.
    Μου θύμισες υπέροχες παιδικές στιγμές.
    Σου εύχομαι καλή χρονιά και πραγματοποίηση όλων των ονείρων σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. magda ♥
    Χρόνια Πολλά με υγεία και ευτυχία!
    Καλώς ήρθες στ'armenaki!
    Χαίρομαι που σου θύμισα παιδικές καλές στιγμές.
    Τα φοινίκια πίστευα ότι τα λέμε μόνο εδώ έτσι αλλά μου είπαν ότι στη Θεσσαλονίκη είναι άλλα τα φοινίκια και άλλα τα μελομακάρονα εδώ είναι το ίδιο πράγμα.

    Σ'ευχαριστώ για τις ευχές σου θα τα λέμε συχνότερα.
    Φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Τελεια συνταγη για για μελομακαρονα.... σιγουρα θα την δοκιμασω! Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Να την δοκιμάσεις είναι απίθανα!
    μόνο που τα βλέπω μου τρέχουν τα σάλια τώρα:))

    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφού έκανες τον κόπο και το διάβασες πες μου και τη γνώμη σου με δικά σου λόγια...
Δε'ν'κακό!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top