Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Πίτες ...και ..Τσουκνιδόπιτα..!!

Στις χορτόπιτες φέτος πήρα  "doctora"!
Τα χόρτα άφθονα, όργωσα δηλαδή όλα τα βουνά και τα λαγκάδια.
Σε κάθε ηλιοφάνεια πάνω στα βουνά εγώ σαν το κατσίκι, μάζευα τα καλύτερα.
"Δουλειά δεν είχε το....και μάθαινε μπαρμπέρης" που λέει η παροιμία:

Εγώ μάζευα χόρτα και έφτιαχνα σέμπρε πίτες στριφτές ίσιες ό,τι φανταστείς!
Είμαι και λίγο μαζόχα θέλω να ταλαιπωρούμαι στην κουζίνα και έτσι έβγαζα το άχτι μου με τον "κόπανο" στο φύλλο.
Και αφού έκανα όλες τις εκδοχές,θέλησα να φτιάξω και τσουκνιδόπιτα, όχι γιατί δεν βρήκα χόρτα και πήρα σβάρνα και τις τσουκνίδες αλλά διάβασα ότι είναι πολύ υγιεινές πάρε μάτι εδώ!
Έπειτα πρέπει να προετοιμαζόμαστε για τις μεγάλες πείνες που έρχονται θα μας γυρίσουν στις ρίζες μας(γη)!Μη πω θ'αρχίσουμε να τρεφόμαστε μ'αυτές για να επιζήσουμε αν υπάρχουν!
Μάζεψα λοιπόν από έναν αγρό τις έπλυνα καλά καλά με γάντια και αποφάσισα να  τις φτιάξω χωρίς να τις ζεματίσω σύμφωνα μ'αυτήν την συνταγή!
Ψιλόκοψα κρεμμυδάκια φρέσκα  και πράσα μαζί
Τα'βαλα με τις τσουκνίδες.Εδώ καλά είναι να αφαιρέσετε τα χοντρά κοτσάνια και να βάλετε μόνο τα φύλλα και 2κουταλάκια χοντρό αλάτι για 3-4ώρες να μαραθούν.
Έβγαλαν πολλά υγρά στο τρυπητό και η όψη έδειχνε όπως όταν τα ζεματάμε μόνο που κράτησαν όλο το άρωμά τους.
Πρόσθεσα και τον μάραθο ψιλοκομμένο για περισσότερη γεύση και άρωμα.
Την φέτα σε κομμάτια λάδι αρκετό πιπέρι φρεσκοκομένο.
Και τέλος λίγο τραχανά ξινό που'χε ξεμείνει στο ντουλάπι για να αποροφήσει τα υγρά!
Ανοιξα 2φιλαράκια για κάτω



Εστρωσα τη γέμιση αφού λάδωσα καλά τα
φύλλα άλλα 2από πάνω

Γύρισα τις άκρες των φύλλων λάδωσα πασπάλισα με σουσάμι λευκό και μαύρο την επιφάνεια της πίτας τη χάραξα και την έψησα στους 200C για 45'περίπου ώσπου να πάρει αυτό το υπέροχο χρυσαφί χρώμα.
Η γεύση πολύ δυνατή αφού όλα τα χόρτα και τ'αρωματικά δίνουν τ'αρωμά τους.Στο αλάτι είναι λίγο τσιμπημένη έφταιγε και η φέτα που μπήκε.
Αλλά είναι θρεπτικότατη γεμάτη βιταμίνες και αντιβιοτικές ουσίες!
Βούρ.. στις τσουκνίδες λοιπόν!

Για να πάει καλά ο μήνας που μπήκε ένας διάλογος μπετουβίνων(χωριανών)!

-Νικόλα ήβαλα αμέντε να'ρχω προχτές να σου κάμω βεντζέρα, μα δεν ηπρόκαμα.Σούρουπο ηκατέβαινα απ'το μπαξέ στο σπίτι.Να καθαρίσω τα ζα, ήτανε μές τη βουδιά...
Να ξεμπερδεύσω τσαι με δαύτα.Μα το βράδυ θα'ρχω.
-Γκουμπάρε ήσκασα σήμερα.Ο Γιάννης περνά τα ζα απ'το χωράφι μου.Πατού τα σπαρτά τσαι τι θα'χου τα δικά μου ζα να φάνε?
-Αυτουνού η τσεφαλή ντου θέλει σπάσιμο.Δε γροικά.
-Μα του'πα: Να μη ξαναπεράσεις απο'δω.Πάει μπίτησε!
-Οι τσεφαλές σας θένε σπάσιμο.Εγώ σας λέω να σας εδιαφεντέψω, να σας ενοικοτσυρέψω, μα εσεις τίβοτα, κουτούτσα ήσεστα.Δε καταλαβαίνετε γρί!

βεντζέρα=βεγγέρα,επίσκεψη          ήσκασα=έσκασα
ηπρόκαμα=πρόφτασα                     τσεφαλή=κεφάλι
τσαι=και                                          γροικώ=καταλαβαίνω
μπίτησε=τέλος

44 σχόλια:

  1. Καλο μηναααααααααααα!! Απο τον διαλογο το μονο που δεν καταλαβα(πριν κοιταξω τις επεξηγησεις) μονο το τελος!!!

    Ωραια συνταγη!! Η μητερα που φτιαχνει σπανακοπιτα συνηθως και τυροπιτα αλλα πιο πολυ σπανακοπιτα (δλδ ακομα και απο τα αυτια σπανακι βγαζω) δεν τα ζεματαει και εχει πιο εντονη γευση. Τωρα για τις τσκουκνιδες δεν ξερω.. Ας μην της δειξω την συνταγη..

    Καλο σ/κ να εχουμε!!

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. KAΛΗΣΠΕΡΕΣ!!!!

    ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ...ΚΑΙ
    ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΗ:

    ΘΑ ΒΑΛΩ ΤΗΝ IAMATAINA...
    NA MOY ANOΙΞΕΙ ΦΥΛΛΟ!!!!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ζουζουκα μουυυυυυυυυυυυυ,. η τσουκνιδοπιτα ειναι η .. οχι αγαπημενη.,..η λατρεμενη μου πιτουλα..

    και μιας και την πετυχα .. θα παρωωωωωωωωωωω... θα παρωωωωωωω..

    απογευματινα φιλακιααααααα..'

    υγ.. ο διαλογος.. ευτυχως υπηρχε και η δυνατοτηα της μεταφρασης .. ποσο μας σκεφτεσαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σήμερα μάλιστα!!! Εχεις τραπέζι εμένα!!! Πίτα! Το καλύτερο φαγητό του κόσμου...και έτσι όπως το φτιάχνει η Ζουζού μας δεν υπάρχει!
    Τσουκνιδόπιττα δεν έχω φάει...φρόντισε να κάνεις καμμιά όταν κατέβω να δοκιμάσω...
    Να με μάθεις ν'ανοίγω και φύλο, γιατί η άχρηστη παρ'όλο που μ'αρέσουν πολύ οι πίτες δεν ξέρω ν'ανοίγω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσο μα πόσο θα ήθελα να είμαι ετσά μωρέ τσε να πιούμε τσι ρατσές παρέα. Το νησί αυτό είναι η οικογένειά μου

    Πασπαλισμένα με κόκκινο πιπέρι για αφρικάνικη γεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είσαι απίστευτα άκαρδη, ανεβάζεις και φωτογραγίες...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλό μήνα!!!!!
    Κι εγώ θέλω ένα κομμάτι!!!!! Πωπω τέλειες είναι!!!!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελπίζω ο Γιάννης που τα ζώα του μπήκαν στο χωράφι να μην είμαι εγώ!!! Γιατί κάτι διάβασα ότι θα του σπάσουν το κεφάλι (χαχαχα!!!!)
    Καλό μήνα zoyzoy!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τρελαίνομαι ..
    για χορτόπιττα !!!
    Πάντως εμεις δεν βάζουμε τυρί ...
    και μ' αρέσει γυριστή στο τηγάνι !!!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ εύχομαι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. γιάμι! :) μ'αρέσουν πολύ τα χόρτα και οι χορτόπιτες, και 'μεις εδώ στο λεκανοπέδιο πάμε και βγάζουμε τακτικά. Είναι κόπος, αλλά είναι πεντανόστιμα και θρεπτικότατα.

    Καλό μήνα Zoyzoy μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όταν ξεπαστρέψεις όλα τα χόρτα των βουνών ξεκίνα να φτιάχνεις βουδιόπιτα ,ξέρεις από βουδιές (κακά αγελάδας),το έχεις σκεφτεί??
    Καλό μήνα ,είσαι παιδί μου, είσαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πάει,σ'εχασε η θάλασσα,όλα φαγητά της στεριάς προτείνεις:)
    -Τα πιάσαμε,βρε,τα...συριανέικα,δε χρειαζότανε λυσσάρι!:))

    Καλο μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχη η τσουκνιδόπιτα σου !!!
    Γεια στα χέρια σου !
    Κι εγώ ανοίγω φύλλο συχνά και κάνω πίτες, αρέσουν πολύ στην οικογένεια μου.
    Αλλά με τσουκνίδες δεν δοκίμασα, παρά του ότι έχω αρκετές στις άκρες του κήπου μου. Θα δοκιμάσω, σ ευχαριστώ.
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. είναι θρεπτική η τσουκνίδα?? πάντως μια φορά που έφαγα τέτοια πίτα ήταν τόσος ο τρόμος μου που δεν κατάφερα να την απολαύσω. Καλή σου μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όλα καλά βρε zoyzoy… τον τραχανά τι τον ήθελες…
    Θα μου πεις αν δεν τον έβαζες θα έτρωγα;
    Θυμήθηκα που μια φορά, η μάνα μου, έφτιαξε τυρόπιτα σε έναν μουσαφίρη που του άρεσε τόσο πολύ που κόντεψε να πιει μια νταμιτζάνα κρασί!
    Όμως του είπε το μυστικό της: αν δεν είχα βάλει κολοκύθι δεν θα γινόταν τόσο εύγευστη!
    Τότε αυτός πετάχτηκε και είπε: γιατί κυρά Σούλα μου το είπες αυτό… μου χάλασες όλη τη διάθεση…
    Του κόπηκε και η όρεξη για το κρασί, έτσι περίσσεψε να πιούμε κι εμεί λίγο το βράδυ.
    Αυτό θυμήθηκα τώρα με τον τραχανά.
    Άντε καλή μας όρεξη!
    Μετά αδειάζουμε την νταμιτζάνα μέχρι το πρωί:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ♥aeroxeimarros
    Καλώς τον?
    Σε χάσαμε κόπιασε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ♥ Marouli
    Γιατί βρε Μαρουλάκι να μην της την δείξεις σου λέω είναι πιο θρεπτικές απ'το σπανάκι θα σ'αρέσουν!
    Να ξεφύγεις λίγο απ'το μαρούλι:))

    Καλό μήνα να'χουμε με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ♥ iamaticus
    Σ'ευχαριστώ:))

    Να την βάλεις είναι πολύ νόστιμη αξίζει τον κόπο!

    Καλό ΣΒΚ να'χεις:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ♥ queen in red
    Εσύ πολλά ξέρεις:))

    Είδες που σας σκέφτηκα αμ δεν ξέρουν όλοι την Συριανή γλώσσα:))

    Φιλιά θαλασσινά για καλό ΣΒΚ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ζουζουκα μουυυυ.. ηρθα απ εδω να ΣΕ απαντησω..χαχαχαχαχα..

    ναι φονος εκ προμελετης.. αλλα οπως ειπα και στην δημητρα.. το αφησα εκει..χωρις να συνεχισω εαν την σκοτωσε ή οχι.. ο καθενας μπορει να συνεχισει την ιστορια οπως αυτος θελει.

    ειμαι τσιγκουνα στις λεξεις?..χαχαχαχαα.. ξημερωμα το εγραφα.. δεν αντεχα και πολλα πολλα με τις λεξεις.. χαχαχαχαχαχα..

    τωρα για το τσατοκοτετσο..

    οπου και αν βρεθεις ..αν εσυ δεν δωσεις το δικαιωμα και αν εσυ δεν ξεγυμνωθεις μπροστα τους.. δεν αφηνεις κανεναν να ανακατευτει στα προσωπικα σου... ποτε μα ποτε... δεν ανεφερα ουτε εκει ουτε και εδω κατι περα απο αυτο που θελω.. το γελιο και το χιουμορ..


    απλα εχω το κακο κουσουρι... να υπερασπιζομαι τους γυμνους μπροστα σε αλλους...αν μου το ζητησουν... αλλοι τα καταφερνουν χωρις βοηθεια αλλοι θελουν και συμμαχους μαζι τους..

    εκει εμπλεξα... αλλα τελικα βλεπεις πολυ καλυτερα μετα απο μαχες... ειτε ειναι κερδισμενες ειτε χαμενες οι μαχες... ποιος αξιζει και ποιος οχι..

    φιλακια με ενα ομορφο ηλιοβασιλεμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ♥kariatida62
    Να σε μάθω δεν είναι δύσκολο τώρα έχω γίνει exper!

    Θα το κανονίσουμε να'χω μαζεμένες απ'τα μέρη σου τσουκνίδες να πιούμε κανένα κρασάκι:))

    Καλό ΣΒΚ με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ♥ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

    Χα!χα!Να που γνωρίζεις όλες τις γλώσσες και μ'εκπλήσεις παρά την αφρικάνικη καταγωγή σου!

    Επιφυλάσσομαι:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ♥ Αμερικλάνος
    Για να μαθαίνετε μωρέ!
    Ε,,,ντάξει δεν έχω την απαίτηση ν'ανοίξεις και φύλλο.
    Μια μ'ετοιμο όμως μπορείς να τη στρώσεις:))

    Καλό ΣΒΚ να'χεις:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ♥ stavroulazerva
    Να πάρεις το καλύτερο αλίμονο
    αν δεν τρατάρω τους καλούς φίλους ποιους θα τρατάρω??

    Καλό μήνα να'χουμε με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ♥ Ευ αγωνίζεσθαι
    Έχεις ζα Γιάννη τσαι ντηριέσαι:))

    Μη φοβάσαι γι άλλον χτυπά η καμπάνα:))

    Καλό ΣΒΚ να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ♥Side21
    Μη μου βάζεις ιδέες για τηγάνια:))
    Η κανονική είναι σκέτη εγώ την εμπλουτίζω με τυρί για περισσότερη γεύση!

    Να'σαι καλά καλό μήνα να'χουμε:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σε λίγο θα μας ταίσεις και στρίχνο τον εμετικό (κοινώς: στριχνίνη)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ♥ rrage
    Καλά είσαι εσύ?
    Πόσο χαίρομαι που σε βλέπω!
    Ανέβασε κάτι να δούμε τα νέα σου:))

    Καλό μήνα να'χουμε:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ♥ΦΟΥΛΗ
    Οταν θα φτιάξω από δαύτες την πρώτη θα την φας εσύ:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ♥ VAD
    Δυστυχώς μ'εχασε και είμαι έξω απ'τα νερά μου και όλο νεύρα!

    Αντε ακόμα 10 μέρες και σαλπάρω:))

    Εσύ εξοικειωμένος με τα Κολινδρινά δεν έχεις πρόβλημα άλλοι δεν νογάνε:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ♥ magda
    Και'γω 1η φορά την έφτιαξα!
    Εχω διαβάσει τόσα για τις ιδιότητές της που δεν άντεξα τον πειρασμό!

    Να τη φτιάξεις αξίζει τον κόπο και κανένας δεν θα καταλάβει τι χόρτο είναι!

    Καλό Μήνα με φιλιά θαλασσινά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ♥mahler76

    Δεν νομίζω να κατάλαβες γεύση!
    Μόνο με την ιδέα σου δεν την χάρηκες!
    Την επόμενη φορά να την απολαύσεις δεν έχει διαφορά από τις άλλες χορτόπιτες!

    Καλό ΣΒΚ με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ♥ Άθεος
    Δεν μου'πες όμως τι δεν τρως τον τραχανά ή τα χόρτα?
    Ούτε καν φάνηκε ο τραχανάς μέσα στα χόρτα και τη φέτα!
    Και άργησε να του το πει του "μουσαφίρη σας" θα τον ξεφορτωνόταν πιο γρήγορα:))
    Άλλη φορά θα κάνω και κολοκυθόπιτα να πιούμε όσες νταμιτζάνες θέλεις μα το κρασί τραβάει αλμυρούς και πικάντικους μεζέδες!

    (?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ♥ queen in red
    Δηλαδή δεν θα δώσεις συνέχεια στο story?

    Ότι είσαι μυστικοπαθής φαίνεται απ'το χώρο σου και καλά κάνεις δεν πρέπει να τα βγάζεις όλα στη φόρα.
    Άσχετα που πολλές φορές και'γω παρασύρομαι και μου βγαίνουν γιατί δεν μπορώ να κρύβομαι.
    Απλώς πιστεύουμε ότι και οι άλλοι είναι σαν και'μας και απογοητευόμαστε οικτρά!

    Ακριβώς μέσα από τέτοιες εμπειρίες ξεκαθαρίζουν ποιες φιλίες αξίζουν και ποιες όχι την προσοχή μας!

    Χαίρομαι που μου απάντησες γιατί πέρασα πριν να δώ!

    Καλό ΣΒΚ με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ♥Ασκαρδαμυκτί
    Στο χωριό σου δεν τις φτιάχνουν πίτα?
    Μη μου πεις ότι δεν έχεις χωριό:))

    Και όμως είμαι σίγουρη ότι θα θέλεις να δοκιμάσεις και στρυχνίνη , γιατί όχι:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλημέρα υπέροχη Ζουζού[κι εσύ κι οι πίτες σου!!!]καλό μήνα..καλά γιά τόν διαλογο πού μάς μεταφέρεις δέν το συζητώ!!!νά είσαι καλά...φιλάκιαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλημέρα!

    βλέπω νοστιμιές!!
    όσο η πτώχευση πλησιάζει, τόσο οι συνταγές δίνουν και παίρνουν..χαχα

    χοιρινά βλέπω, τσουκνιδόπιτες βλέπω.. μιά χαρά..

    θέλω να συγχαρώ και την νεολαία σας που έστριψε το πρόσωπο στον κόσμο και όχι στους "επισήμους"..
    (έχω δεί επισήμους στις δικές μας παρελάσεις που μόνο για φτύσιμο αξίζουν)..

    εύγε τους!!!

    ασπασμοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Φωτεινή ♥
    Kαλό μήνα και σε σένα καλή μου.
    Αν και μας μπήκε άγριος ο Απρίλης εύχομαι να'ρθει στα ίσια του εν'οψει της Πασχαλιάς:))

    Φιλιά θαλασσινά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ευρύνοος♥
    Καλώς τονε και ας άργησε που λέμε εδώ:))

    Και ακόμα δεν είδες τίποτα κάτσε να κοπεί και το ταμείο ανεργίας και'γω δεν ξέρω τι συνταγές θα σκαρφιστούμε:))

    Μωρέ όλοι θέλουν φτύσιμο αλλά δεν χαραμίζουμε ούτε το σάλιο μας για δαύτους πια!

    Ελπίζω να παιδιά μας να'δωσαν το παράδειγμα και να τους ακολουθούσουν και οι μεγαλύτεροι:))

    Τα θαλασσινά μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μμμμμ νοστιμιά!
    Πόσο σας ζηλεύω,,,
    με τα χόρτα σας, τα σαλιγκάρια
    και τα θαλασσινά σας!
    Αχ...
    Πολλά φιλιά γλυκιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ♥ D.Angel
    Προς το παρών είμαστε προνομιούχοι πρέπει να το παραδεχτώ για πόσο όμως:))

    Τα Θαλασσινά μου καλή μου καλό βράδυ:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ♥ Leviathan
    Καλή εβδομάδα να'χεις!
    θα σου στείλω 2κομμάτια :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφού έκανες τον κόπο και το διάβασες πες μου και τη γνώμη σου με δικά σου λόγια...
Δε'ν'κακό!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top