Σ το Διομήδη Κομνηνό (Δημήτρης Ραβάνης,Ρεντής)
"Μεταξύ των φονευθέντων είναι ο Διομήδης Κομνηνός,ετών 17,με βεβαρυμένον παρελθόν "
Εφημερίδες -από επίσημη ανακοίνωση.
Βεβαίως είχε βεβαρυμένο παρελθόν ο Διομήδης.Πέντε χρονών στους όμους του πατέρα του φώναζε για λευτεριά στην Κύπρο,δέκα χρονών,ξυπόλυτος με μια φέτα ψωμί στην τζέπη,βάδιζε στην πορεία της ειρήνης,στα δώδεκα ζητούσε δημοκρατία.Στα δεκαεπτά μ'ενα πλακάτ στο χέρι ψωμί-παιδεία-ελευθερία.
17Νοέμβρη,ημέρα μνήμης και όχι μνημοσύνου,και η Σύρος για μια ακόμη φορά "πρωτοπορεί".
Πηγαίνοντας κόντρα στην "εξαιρετικά επείγουσα" εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με την οποία ενημερώνει ότι:
"Οι σχολικές εορταστικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου.
Την ημέρα αυτή δεν θα γίνουν μαθήματα σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
Το γενικό Λύκειο έκρινε σωστό και αποφάσισε,πριν την πραγματοποίηση της γιορτής ,να "χρησιμοποιήσει" αυτή τη μέρα για να αναπληρώσει ορισμένες (4) από τις χαμένες -λόγω καταλήψεων-διδακτικές ώρες.
Η "πρωτοβουλία" αυτή αρχικά μου προκάλεσε θυμό,στην πορεία όμως ο θυμός μετουσιώθηκε σε λύπη.
Λυπάμαι που αυτή τη μέρα,σύμβολο για μια ολόκληρη γενιά,που πρέπει να σηματοδοτεί και να νοηματοδοτεί τους αγώνες του σήμερα και να φλογίζει την καρδιά και το μυαλό της νεολαίας μας,υποτάχθηκε ψυχρά σε γραφειοκρατικού τύπου διεκπεραίωση σχολικών αναγκών.
Λυπάμαι γιατί κατά την ταπεινή μου γνώμη, ουσία του σχολείου,της εκπαίδευσης,της παιδείας δεν είναι "να βγει η ύλη" .
Στόχος του σχολείου και των δασκάλων, των κατ'εξοχήν μορφωμένων ανθρώπων, είναι ν'αποτελούν πάντα τη φωτεινή μειοψηφία,να πρωτοπορούν, να δίνουν παράδειγμα.
Δεν είναι να διδάσκουν ιστορία,είναι να κρατούν ζωντανές τις μνήμες.να τις μοιράζονται με τα παιδιά,να τους δίνουν το υλικό για να μπορέσουν να χτίσουν τη δική τους "ιστορία" το δικό τους "Πολυτεχνείο", αν και όποτε χρειαστεί.
Το σχολείο δεν είναι φροντιστήριο να ετοιμάζει απλούς μαθητές για πανελλαδικές. να αναλώνεται στην εργαλειακή ένταξη των μαθητών στην κοινωνία.
Δεν είναι "αποστειρωμένο" εργαστήριο είναι ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας και,ως τέτοιο πρέπει να αφουγκράζεται τους κραδασμούς της, και -θα'πρεπε- να μάχεται με νύχια και με δόντια να παραμείνει έτσι,μια ελεύθερη και ανεξάρτητη νησίδα-μέσα στην πολυ-μιντιακή πλημμυρίδα- που να μπορεί να εμπνεύσει να γεννήσει οράματα,να δημιουργήσει πολίτες,με ελεύθερο πνεύμα,ελεύθερη σκέψη,που θα ξέρουν γιατί και πως ν'αγωνίζονται,και που θα ξέρουν να αντιστέκονται.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου δεν είναι μουσείο να πηγαίνουμε απλώς μια εκπαιδευτική επίσκεψη.
Τα όνειρα και οι αγώνες της γενιάς του μπορεί να εξαργυρώθηκαν από λογής-λογής πολιτικούς και λοιπούς αντιστασιακούς,που σήμερα πολλοί απ'αυτούς κατέχουν θέσεις εξουσίας,παραμένουν όμως ζωντανά και θρύβουν υλικού για μαθήματα δημοκρατίας,αξιοπρέπειας,πολιτισμού,αγώνα για λαϊκή κυριαρχία και εθνική ανεξαρτησία,αιτήματα επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε μεταπολιτευτικά.
Τελειώνοντας ,θέλω να ελπίζω πως το σχολείο δεν διακατέχεται από την παρακάτω ρήση του Γερμανού φιλόσοφου κοινωνιολόγου Herbert Marcouse(1898-1979):
"Η θύμηση του παρελθόντος μπορεί να είναι απαρχή επικίνδυνων διαισθητικών γνώσεων και η παγιωμένη κοινωνία δείχνει να φοβάται τα ανατρεπτικά περιεχόμενα της μνήμης."
Ερμούπολη 17 Νοεμβρίου 2011
Μαρία Μακρή
από μέρα ιερή, από μέρα θύμησης, αγώνα για ψωμί-παιδεία-ελευθερία έγινε μέρα "αναπλήρωσης"! μπράβο στον ιθύνοντα νου τούτης της απόφασης!
ΑπάντησηΔιαγραφήπόσο περήφανος πρέπει να νοιώθει ο... δουλευταράς!
δυστυχώς ακόμα και μετα απο τόσα χρόνια που χιλιάδες ανώνυμοι ήρωες έπεσαν δάρθηκαν κυνηγήθηκαν εκδιώχθηκαν .....για να υπάρχουμε όλοι εμείς εδώ σήμερα και λέμε το μακρύ και το κοντό μας....υπάρχουν ακόμα θιασώτες ηλίθιοι που δεν έχουν καταλάβει τότε τι έγινε φαίνεται θα διάβαζαν και αυτοί και δεν άκουσαν.....τιμή και δόξα σε όλους τους ελεύθερους πολίτες....υπέροχη ανάρτηση
ΑπάντησηΔιαγραφήΨωμί Παιδεία Ελευθερία
ΑπάντησηΔιαγραφήη χούντα δεν σταμάτησε το 73
Δυστυχώς... Απλά πήρε άλλη μορφή!
Φιλιά πολλά γλυκιά μου
:( :( :(
Συμπέρασμα: Oλα ξεπουλιούνται και αγοράζονται και αγώνες και ιδέες ακόμα και ελευθερίες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαθαίνουμε στα παιδιά μας να γίνονται υπάκουα στρατιωτάκια, καλοπρογραμματισμένα ρομποτάκια του συστήματος....
Αντε με φόρτωσες βραδυάτικα!
Η "ανταλλαγή" του αγώνα με διδακτικές ώρες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνούσιες!
Κούφιες!
Αχρηστες!
Με αυτόματο πιλότο γνώση δεν υφίσταται..
με μάτια ερμητικά κλειστά.. γιατί το θέλει το "σύστημα" τυφλά θα πορευτούν τα ρομποτάκια μας..
Το θέλουμε;
ΟΧΙ!!!
Πάω για τα χάπια μου.. φιλιάαααα
ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΝΑ ΠΩ! ΚΑΙ ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ; ΗΡΘΑΝΕ!
ΖΟΥΖΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΙΑ!
Συμφωνώ με την Kariatida και την Γιαγιά Αντιγόνη. Η μια συμπληρώνει την άλλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά λέω κι εγώ, να μην ευλογίσω κι εγώ τα γένια μου; Αισθάνομαι πολύ καλά που εγώ δεν άλλαξα, δεν αλλοτριώθηκα και τα εφτά ράμματα στο κεφάλι μου τα έχω σήμερα καμάρι!
Ντροπή σε κείνους που πρόδωσαν τις ιδέες τους!
❤ ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς ξέρεις πόσοι ηλίθιοι υποστηρίζουν αυτές τις θέσεις και βλέπουν την γιορτή του Πολυτεχνείου σαν χάσιμο χρόνου?
Γιατί γιαυτούς είναι "μύθος" ο αγώνας της Μεταπολίτευσης και αίτιοι για την σημερινή κατάντια της χώρας η γενιά του Πολυτεχνείου!
❤ homemade ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κατάλαβαν ή δεν θέλουν να καταλάβουν ότι χάρη σ' εκείνους τους αγώνες μπορούν και εκφράζονται ελεύθερα τώρα και λένε τις μλκς τους χωρίς να ντρέπονται!
Σ'ευχαριστώ!
❤ D.Angel ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις δίκιο μπορεί να κρύβεται πίσω απ'την "πνευματική καλλιέργεια" τόσων που εμείς δεν καταλαβαίνουμε!
Φιλιά θαλασσινά γλυκιά μου!
❤ kariatida62 ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ να δείς πως φόρτωσα διαβάζοντας ένα σχόλιο πάνω σ'αυτό το θέμα και έγινα τούρμπο:))
❤ Γιαγιά Αντιγόνη❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι που να διαβάσεις και τις θέσεις ενός εκπαιδευτικού τότε σίγουρα θα πάρεις όλο το κουτί!
Δυστυχώς η παιδεία η μόρφωση είναι έννοιες με μεγάλη σημασία που λίγοι καταλαβαίνουν!
Τα θαλασσινά μου φιλιά για καλό ΣΒΚ!
❤ Effie's Sweet Home Designs ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα πιο χειρότερα δεν γίνεται!
Δεν θα τ'αντέξω!
Φιλί θαλασσινό!
❤ Άθεος ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά τα καθίκια βλέπουν και βάζουν όλη τη γενιά σ'ενα τζουβάλι χρεώνοντας της και την κατάντια της χώρας μας τώρα.
Τουλάχιστον εσύ είχες τα ράμματα που σου θύμιζαν τις αξίες που αγωνίστηκες:))
Τι να πείς??
Μπορώ να σας διαβεβαιώσω σαν εκπ/κος -πως τουλάχιστον στο δικό μου μικρόκοσμο δεν ισχύει η ρήση του Herbert Marcouse.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλίμονο! Το σχολείο νοσεί από πλευρά ενηλίκων ...αλλά δεν παύει να είναι χώρος ζύμωσης πολιτών...
Υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές - που ποτέ δεν θα τους ακούσετε γιατί απλά δεν το θέλουν -που κάνουν κάθε μέρα κατάθεση ψυχής στα παιδιά μας. Στα παιδιά μας που οι εμείς οι ίδιοι οι γονείς στην ουσία μπορεί και να μην αφιερώνουμε ούτε ένα ουσιαστικό λεπτό πρόσωπο με πρόσωπο με τα παιδιά μας....
Κάθε χρόνο, κάθε χρόνο βλέπω μαθητές μου να δακρύζουν διαβάζοντας Ρίτσο, Σεφέρη ή απαγγέλοντας Καρυωτάκη, σε γιορτή του Πολυτεχνείου ή σε εθνική επέτειο. Τίποτα δεν πάει χαμένο! Χθες τους άκουσα να τραγουδούν με ρίγος και πάθος το "γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον..."
Η ημέρα μας η χθεσινή μέρα. Κι αυτή η μικρή εκδήλωση στο σχολείο ΕΜΕΙΝΕ στη ψυχή πολλών μαθητών μας - όχι όλων... Κάτι είναι κι αυτό...
Καληνύχτα!
Ζούμε πλέον σε «νέες» εποχές, με άλλες ανάγκες και προτεραιότητες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι «παλιές» γιορτές (ακόμα και οι «εθνικές») ελάχιστους συγκινούν...
Πρέπει να δημιουργήσουμε τη δική μας, «νέα» ιστορία.
Και να πάψουμε να ζούμε ... με παλαιοημερολογητικες αναμνήσεις.
❤ Ευ αγωνίζεσθαι❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά αυτό έχει σημασία περισσότερο να συγκινούνται και να δακρύζουν τα παιδιά μας μπροστά στους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για μια ιδέα για αξίες που δυστυχώς σήμερα μπορεί και να μην υφίσταται πια.
Καλό ΣΒΚ να'χεις!
❤ Ασκαρδαμυκτί ❤
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι μας λες τώρα ν'αφήσουμε το παρελθόν και να κοιτάξουμε το μέλλον?
Πάνω σ'αυτό χτίζουμε το μέλλον αν απαξιώσουμε τους αγώνες των προγόνων μας καταστρέφουμε το δικό μας παρόν.
Μην ξεχνάς ότι η Ελληνική Επανάσταση αναζωπυρώθηκε μελετώντας τους αρχαίους αγώνες του Θεμιστοκλή και του Λεωνίδα και όχι τους πρόσφατους δουλικούς της Τουρκοκρατίας.